Fotos voor jaarverslag 23

Heel Drenthe digitaal vaardig

In drie Drentse gemeenten start Digisterker; een programma om mensen digitaal vaardiger te maken en daarmee voor te bereiden op de e-overheid. Vrijwillige docenten worden opgeleid, de eerste cursussen gaan van start en er zijn gesprekken met het bedrijfsleven.

Fotos voor jaarverslag 17

De Bibliotheek op school (dBos)

160 scholen

17.194 leerlingen

Fotos voor jaarverslag 21

Jouw.buzz

34 scholen

4500 bezoekers

Fotos voor jaarverslag 14

Taalhuizen voor basisvaardigheden

Meppel (maart 2015)
Westerveld (maart 2016)
Aa en Hunze (september 2016)
Borger-Odoorn (november 2016)

studiereis 156 800px

Organisatieontwikkeling

Het jaar 2016 staat in het teken van verandering. Onze klassieke bibliotheekfunctie richten we zo efficiënt mogelijk in. Zowel in de front- als backoffice. Door vrijwilligers prominenter bij de dienstverlening te betrekken, creëren we capaciteit voor nieuwe taken. Innoveren, netwerken, ondernemen, kansen zien en benutten vanuit onze bestaande kracht: daar gaat het om in de maatschappelijke Bibliotheek.

Fotos voor jaarverslag 24

Kwaliteitszorg

Klantgerichtheid en kwaliteit staan bij Biblionet Drenthe hoog in het vaandel en wat dat betreft is 2016 een bijzonders jaar. Het Drents Netwerk Bibliotheken krijgt begin december de certificeringscommissie van de Stichting Certificering Openbare Bibliotheken (SCOB) op bezoek. Er is ‘grote waardering’ voor de innovatieve drive van onze medewerkers en de manier waarop zij maatschappelijke kansen benutten.

Vooruitblik

• Taalhuizen in alle Drentse gemeenten
  • Cursusaanbod Klik & Tik en Digisterker in alle Drentse gemeenten
  • Belastingspreekuren in de Bibliotheek